RAHİM SARKMASI

Rahim Sarkması

Genital sarkma, rahim, mesane ve rektum gibi pelvis organlarının normal konumlarından aşağı inerek vajinaya doğru çıkıntı yapması durumudur. Bu organları destekleyen zayıf veya hasarlı pelvik taban kasları nedeniyle oluşabilir. Rahim sarkması ciddi rahatsızlıklara , idrar veya bağırsak sorunlarına ve cinsel ilişkide zorluklara neden olabilir. Fazla sayıda gebelik geçirmiş ya da menopoza girmiş kadınlarda daha sık görülür. Tedavi, sarkmanın ciddiyetine bağlı olarak pelvik taban egzersizleri, fizik tedavi, ilaç tedavisi veya ameliyattır.

Genital sarkmanın bazı yaygın belirtileri:

1. Pelvik bölgede baskı veya ağırlık hissi.
2. Genital bölgeden çıkıntı yapan bir çıkıntı veya yumru.
3. Cinsel ilişki sırasında rahatsızlık.
4. İdrar yapmada veya bağırsak hareketlerinde zorluk.
5. İdrar kaçırma.
6. Sırt ağrısı veya pelvik ağrı.
7. Anormal vajinal akıntı veya kanama.

Genital sarkma ciddi rahatsızlığa neden olabileceğinden ve yaşam kalitenizi etkileyebileceğinden, bu semptomlardan herhangi birini yaşarsanız tıbbi yardım almanız önemlidir. Teşhis koymak ve uygun bir tedavi planı önermek için muayene olmanız gerekir.

Randevularınız için +90 516 166 97 97 numaralı telefonumuzu arayarak veya  whatsapp üzerinden yazarak bizlere ulaşabilirsiniz.
Sizlere en uygun gün ve saati oluşturmak için hizmetinizdeyiz.